דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אני רוצה ככה . . 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 3864 פעמים ]

גם אני רוצה ככה . .

הדברים הברורים והפשוטים הם לפעמים הטובים והשימושיים ביותר, אלה שתמיד אנו אומרים עליהם "איך לא חשבנו על זה קודם", נכון?
אז זה מה שאמרתי לעצמי למראה התמונה הרצ"ב שצילם עבורי בן אחותי (כפרע עליו, שמכיר את דודה שלו). כמה פשוט ככה גאוני בפשטותו, וכל כך קל לביצוע, כמעט בלי הוצאות וטרחה נוספים.

מאז אני תוהה ביני לבין עצמי מדוע רואים זאת רק בכפר סבא, כי אני בכל מקרה לא ראיתי זאת בשום מקום ובשום רשות מקומית אחרת, ובעצם למה לא?

זה לא עולה יותר, משולב בקיים, מודרני ורב שימושי, והגיוני לחתולין (הטמעה והפצה haleth ), וכשמדובר במתקן בגינה ציבורית שאמור לשרת את האוכלוסים כ – ו – ל – ם ! כל מה שנשאר לומר זה איך לא חשבנו על זה קודם...

כלבים או חתולים יכולים כך בצורה היגיינית וקלה יותר להגיע לשתיה, ולא מאותו מקום שהאנשים שותים ממנו, עבור בעליהם זה נוח יותר, הם מקערים (מלשון קעור כמו קערה) את כף ידם ומאפשרים להם לשתות, או סתם מזרימים מים – נוח ונעים יותר לכל הצדדים.

האם ראש עיריית כפר סבא חושב יותר על תושביו, רווחתם, ונוחיותם? התושבים שם משלמים יותר מיסי עירייה? לא נראה לי משום מה שאלה התשובות היחידות....
עירי שלי למשל ידועה בכך שהמיסים העירוניים בה מהגבוהים בארץ, ועדיין ראש העיר אינו חושב על תושביו במידה ובצורה הזו, והתמורה שמקבלים למיסים הגבוהים הללו אינה בכל מקרה גם למרות מה שכן נעשה, נאותה, לפחות לדעתי.

לא שאין שיפורים בשנים האחרונות, יש, אך הברז הקטן הזה מראה רמה אחרת של חשיבה על האזרח, חדשנות, אי קפיאה על שמרים, עשייה של קצת מעבר למקובל, חשיבה על איך לעשות לו נעים בדברים שהוא עצמו טרם העלה על דעתו - וזה מה שאהבתי.
זה לאו דווקא המתקן עצמו, אלא כל מה שאמרתי. מי שחושב על דבר כזה לרווחת ונוחיות התושבים בודאי חושב על הרבה דברים אחרים....

עושה רושם שרשויות מקומיות בכללי כזה, עסוקות בגבייה וכמה שיותר, המנגנונים בשטח זה יעילים, ומושקע בהם יותר מאשר בשירותים הניתנים לאזרח כמו : פינוי אשפה, אספקת מים נקיים ותקינה, גנים ציבוריים, עצים, וגינות ציבוריות מתוחזקות וכאלה. ולגבי מתקנים כאלה, לא ראיתי בשום מקום אחר, רק בכפר סבא ואני תוהה מדוע. ואם כן יש ולא ראיתי, מעניין למה כאן באזור אין.

מה שאני כן רואה בעירי שלי לצערי אלה עצים נובלים שבסיסם מכוסה בטון והם קמלים ומתים כי אין תחזוקה, פינוי אשפה רשלני ואינו מוקפד; צנרת ביוב ומים שאינה מתוחזקת כראוי, רואים ומרגישים זאת כמעט בכל מקום; וכאמור גבייה יעילה וקנסות על כל דבר אפשרי.
אבל אולי זה טוב שיש קנסות, לא רק כאן, כללית, גם לרשות אוכפת החוק וגם לרשויות המקומיות, מפני שכבר אין די כנראה במיסים הגבוהים העירוניים אז זו השלמת הכנסה מצוינת......

אני בטוחה שאפשר לעשות חיים נעימים ונוחים יותר לתושבים, בכל שטחי החיים, בדברים יחסית פשוטים כדוגמת הנ"ל, בלי הוצאות עתק ופרויקטים מגלומנים, הופעות ענק בחגים עבור ההמונים, שבודאי עולות סכומים גדולים.
ככה דברים קטנים שעושים את החיים מחוייכים כן, כמו הברז הזה, למה לא?!

אם ראיתי דבר כזה בכפר סבא, אני ממש לא מתכוונת להסתובב שם עוד, מפני שאם אראה דברים נוספים חיוביים ייגרם לי תסכול נוסף.
הרי די ברור שאם העומדים בראש הרשות מקומית הזו חשבו על דבר כזה פשוט, זה עניין של גישה והסתכלות על דברים, ובטוח אמצא עוד דברים., אז בשביל מה?

ראוי לאנשים לדעת ולשים לב לדברים אלה, שיש מקומות, שאפשר – ובמקומות אלה הדברים נראים אחרת. ואתם יודעים מה? אני בטוחה שבכפר סבא משלמים אפילו פחות מיסים עירוניים מעירי שלי....חמוד לא?

אז גם אני רוצה ....
שבכל מקום אנשים במשרה ציבורית יישאו בה בכבוד, שיחשבו קצת על אלה בוחריהם, על האזרחים שהם מייצגים, שינסו לעשות זאת עם התחשבות ומעט יותר אכפתיות.

ולא, הכוונה לא "לדרוש" מתקנים כאלה, או שיפורים אחרים, ואז יזכרו בעירייה לעשות זאת - אלא שבעירייה יחשבו ויבצעו דברים דוגמת אלה לבד ! במקום כל הדברים ההמוניים הללו (הופעות חופשיות בחגים) שלאורך זמן אינם מוסיפים דבר לרמת החיים של התושבים רק מאחזים עיניים.

שימצאו דברים קטנים ונחמדים כאלה ואחרים להקל על התושבים מבלי שיתלוננו או ישימו לב - זה מה אני רוצה, ולא צריך להוציא על זה סכומי עתק, צריך פשוט לחשוב קצת הלאה, כן, גם מעבר לקדנציה שלהם...
הגזמתי?
אז הגזמתי, גם אני רוצה ככה.

עלה במקור כולל תמונות ולינקים בבלוג שלי כאן

http://cafe.themarker.com/post/2458835/

 

התחברות אל בע"ח במקום לשלוט בהם מרוממת אותנו לכוכבים (ברברה קלו הנד) http://cafe.themarker.com/user/114149/        bonbonyetta@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב